Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
elementaire 1 Klas Marieleen
19 mai 2013

Les 1

Dames en heren,

aangename kennismaking op onze eerste les.

Wat hebben we geleerd ?

- we begroeten elkaar: goede avond, goede morgen, goede dag, goede middag, goed namiddag

- we stellen ons voor: ik ben ..., mijn naam is ..., ik heet, ....

- we vertellen waar we wonen: ik woon ..

- we vertellen waar we vandaan komen: ik kom uit ..... (land van herkomst) en het gebruik van trema.

- we memoriseren de cijfers van 1 tot 10

- we leren de uitspraak van woordjes met korte en lange klanken (man versus maan)

- we leren de uitspraak van -oe-, -ui-, -eu-, -ou- en -au-, -ei- en -ij- woordjes

- we leren hoe een negatie te formuleren op een vraag

- we leren het onderscheid tussen  -u- (formeel) en je-jij (informeel) 

 

Huistaak: jullie kregen enkele invulblaadjes mee, die we in de klas zullen bespreken.

 

Prettig weekend, Marieleen Bruggeman

Publicité
Publicité
Commentaires
elementaire 1 Klas Marieleen
Publicité
Archives
Publicité